Pagina's

woensdag 9 januari 2013

Liedjes waar je van moet janken.

Je kent het waarschijnlijk, zo van die nummers die zo dicht bij je hart liggen dat je ervan moet gaan wenen. Ik heb er om eerlijk te zijn wel een aantal. En meestal ook de zelfde artiest. Vandaag maken jullie kennis met een potje emotie, dus pak die zakdoek en zet je schrap. Want wenen is  toegelaten. Waarschijnlijk schrijf ik nog iets over het fenomeen wenen. Maar voor nu, mijn favoriete jank nummers.

Emeli Sande is mijn favoriete zangeres, omdat ze zoveel liedjes schrijft waar ik me in thuis voelt. Ik kreeg een cd van haar en ik ben verliefd. Dit is een van de vele nummers die ik prachtig van haar vind. En ik blijf hem luisteren, en ik kan niet ontkennen dat ik het elke keer weer moeilijk krijg. Clown van Emeli Sande.
Dit is momenteel zeer bekend, Let Her Go van The Passenger is een liedje vol met waarheid in. Zelf zing ik het ook graag, en de stem van deze zanger is buitengewoon. Ik hou er zoveel van, en ik ben er zeker van dat binnen 20 jaar dit nog steeds geluisterd word.
Zoals ik al zei zul je Emeli Sande nog zien verschijnen, en hier is ze met het nummer River, alweer iets waar ik me enorm op kan inleven.
Dit liedje is al wat ouder, maar hier hebben waarschijnlijk nog mensen een traantje bij gelaten, I won't Give up van Jason Mraz.
Last minute schrijf ik deze erbij, ik heb er één keer naar geluisterd want de andere auteur van de site gaf me deze, janken, zeker, kippenvel, zeker, hartkloppingen? Zeker.
I saved the best for last, bij deze moet ik nog steeds janken. Het is zo echt, dat de herinneringen in me op komen. Dat beelden verschijnen die me doen wenen. Mijn favoriete nummer op het moment, Breaking The Law van Emeli Sande.

Wat zijn jullie ultieme jank nummers?

xoxo
Story Teller

Geen opmerkingen:

Een reactie posten