Pagina's

maandag 18 februari 2013

Hoe overleef je eenzame dagen.

Anders dan mijn vrienden ben ik alles behalve populair, iemand die niet veel mensen kent of niet veel mensen heeft om leuke dingen mee te doen. Ik heb er genoeg. Maar er zijn altijd, en zelfs veel, dagen waar je niets te doen hebt. En je ouders zijn niet thuis, je bent helemaal alleen. Je vrienden hebben allemaal iets te doen, of je bent net zoals ik iemand die gewoon niet graag de deur uitgaat en veel met mensen doen. Dus ja, misschien zorg je dan voor je eigen eenzaamheid, maar ik heb mijn manieren om mijn dagen te vullen waardoor uren voorbij vliegen. Dat wil ik vandaag met jullie delen. Ik heb geen eenzame dagen, eigenlijk zijn het allemaal eenzame dagen maar dat vind ik niet erg. Ik vind het fijn. Ik kan genieten van uitgaan met vrienden naar de stad of de film. Maar elke dag? Nee, dat word me te veel. Twee keer per week is misschien al meer dan genoeg. Je kan me asociaal noemen, maar dat is wat ik doe. Ik vind het leuk om alleen te kunnen zijn, maar ook om dingen te doen met vrienden. Ik besef, dat ik geen pijn leid door het alleen zijn, maar misschien het feit dat het niemand toch wat kan schelen? Goed. Veel plezier met mijn tips om 'eenzame' dagen door te komen.

Je hoeft niet naar de bioscoop te gaan of bakken met geld uit te geven om dvd's te kopen om goeie films te zien. Online zijn er heel veel sites waar je films kan kijken er je kent zeker iemand die goed is in het illegaal downloaden van films. Ook kun je programma's bekijken, bij name Amerikaanse zoals Glee en Gossip Girl. Eén aflevering duurt al 40 minuten dus je gebruikt veel tijd als je één zo'n seizoen wilt kijken. Zeker handig. Het enige wat je nodig hebt is een computer en internet, zeer makkelijk.
Zelf heb ik een Nintendo Wii thuis en ik speel er niet zoveel op, alleen als ik me echt, echt kapot verveel. Ik speel ook het liefst alleen, dus het komt goed uit op dagen waar ik niets te doen heb. Mijn favoriete spelletjes zijn Wii Party, Just Dance (2 en 3) en Wii motion.
Wat ik het meeste doe, de hele tijd door is boeken lezen. Ik hou er heel veel van om mezelf over te geven aan een boek dat me helemaal opslorpt. Als ik me verveel is dit wat ik meestal doe, ik heb niet veel boeken zelf maar dat is waarom er zo iets bestaat als een bibliotheek, en nee, je bent heus geen nerd als je boeken leest en graag naar de bib gaat. Of ja, eigenlijk wel, maar wat maakt het uit?
Ik kocht onlangs een gitaar en dat is wat ik nu ook heel vaak doe, ik volgde nooit gitaar les maar ik heb een grote liefde voor dit instrument. De tijd vliegt voorbij met koffie en gitaar op schoot.

Hebben jullie nog tips voor eenzame dagen?

xoxo, story teller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten