Pagina's

dinsdag 14 mei 2013

ASMR.




Iets wat ik laatst ondekte op Youtube in een video van een beautyguru die uitlegde wat ASMR is.
Dus wat is het nu eigenlijk? ASMR  is de term die gebruikt wordt om een gevoel te beschrijven dat je herkent door een tintelend gevoel in de hersenen , hoofd of hoofhuid. Je kan dat gevoel krijgen door geluiden als fluisteren , knisperen , kraken en op dingen te krabben wrijven en tokkelen . Je kan het ook krijgen door een visuele stimulatie zoals een schilderij , tekening of bewegingen zonder geluiden . Op Youtube vind je veel voorbeelden van die ' fluister ' video's . Daarmee proberen mensen anderen rustig te maken en een relaxt gevoel te geven door middel van heel zacht praten en door gebruik te maken van bepaalde objecten die bepaalde geluiden maken . ASMR woord ook braingasm genoemt , dat is een mengeling van de woorden brain en orgasme. Je ervaart het gevoel hetzelfde als een orgasme . Elke persoon ervaart het ander , ik persoonlijk word er echt rustig van en het doet me eventjes alles vergeten. Ik vind het echt heel fijn om naar te luisteren en kijken .





Het fijnste vind ik getokkel op verschillende objecten en gekras op boekenkaften. Wat ik ook heel fijn is is gegraai in stash's , hoe alle lipsticks , blushes op elkaar botsen als je er over heen wrijft. Hier zijn mijn favoriete video's . Kijk er naar en ontspan. Het kan zijn dat je het niets vind maar ik vind dat in ieder geval wel.



Hier word er getokkelt op een kaars en op een kartonnen doos en er word ook met een parelketting gespeelt, hier vind ik het getokkel het leukst.





Dit is het allereerste ASMR filmpje die ik zag. Ik was onder de indruk en zocht er meerdere op . Ik vind dit een van de fijnste geluiden die ik ooit heb gehoord. Hoe dat de make-up op elkaar botst door een wrijving .




Deze youtubester heeft ook hele fijne ASMR video's.

Hopelijk helpt het je en heb je er iets aan . 
XOXO , beautyteller.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten