Pagina's

dinsdag 7 mei 2013

Zijn notitieboekjes handig?



Vele mensen gebruiken notitie boekjes om lijstjes en hun leven enzovoort in te schrijven. Misschien kan dat handig zijn als je zo een vergeetkous bent dat je echt alles moet opschrijven zo dat je het onthoud. Of to-do dingen dat je die niet vergeet te doen . Je kan er ook gewoon je gevoelens bij neer schrijven en je gedachten noteren. Je kan natuurlijk ook gewoon songteksten opschrijven of mooie zinnen die je bent tegengekomen en wilt bijhouden. En als je een blog hebt kan je ideeen opschrijven voor artikeltjes. Handig is het zeker.

Ik heb ook zo een notitie boekje uit Hema , een cute blauw boekje met een bloemetjes patroon. Het is simpel met gewone handige blaadjes. Het kostte iets van een 3.50 denk ik . Hoe je boekje eruit ziet vind ik wel belangrijk. Je gaat toch eerder grijpen naar een mooi boekje om iets in te schrijven dan naar een lelijk dat ligt te rotten op je bureau.


Hier zijn een aantal dingen dat je in je notitie boekje kan schrijven: 


1. Allereerst denk ik dat er het meeste to-do lijstjes in gemaakt worden. Gewoon dingen die je nog moet doen op je dag en dat schrijf je op zodat je het zeker niet vergeet te doen. Dat doe ik niet het meeste want ik doe niet veel op een dag.





2. Dit is eerder persoonlijk maar het kan zijn dat je er vaak songteksten in schrijft. Dat doe ik niet vaak meer het is wel handig om het in zo een schriftje te kunnen doen.






3. Als je dat wil kan je er ook lekker depressieve teksten in schrijven als het gewoon even van je af moet. Het is voor jezelf en niemand als het goed is kan dat lezen.




4. Namelijk omdat ik een blog heb is het handig om ideetjes voor artikels er in te schrijven. Soms heb ik van die momenten dat ik barst van de ideen en op andere momenten ook helemaal niet. Als je het opschrijft heb je altijd wel iets.





5. Iets wat niet zo leuk is maar toch moet , je kan er ook in studeren . Dat deed ik tijdens mijn proefwerken voor de paasvakantie die trouwens goede resultaten had!



xoxo B.T







Geen opmerkingen:

Een reactie posten